Pozycjonowanie stron - 3 możliwości - porównaj je

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron możemy wykonać na 3 sposoby:

Pytania

1. Organicznie linki naturalne

2. Adwords linki sponsorowane

3. Katalogowanie
jaki koszt? od 79zł za frazę od 0,40gr za kliknięcie 449zł za 50 wpisów
rozlicznie co miesiąc co miesiąc jednorazowo
za co płacę? dopiero jak fraza na pozycji 1-6 za każde kliknięcie w reklamę za usługę
ile średnio zapłacę na miesiąc? 100zł/fraza/ 130zł/fraza/ 37zł/fraza
kiedy płacę? po przed przed
kiedy będę w czołówce? ok. 3msc natychmiast ok. 3msc
kolejność wyników w serpach 2 1 3
czy jak zapłacę będę na pozycji 1-6? tak tak tak, dla mniej konkurencyjnych fraz
czy to jest bezpieczne? tak tak tak
zagrożenia brak może wyklikać konkurencja, część klientów może zablokować Adwords funkcją Adblock brak
umowa 6msc z 3msc wypowiedzeniem 3 msc bez okresu wypowiedzenia brak umowy

 

1. Pozycjonowanie stron naturalne

pozycjonowanie stron tychy

Powyżej przedstawiono wykres zajmowanych pozycji dla słowa kluczowego dla klienta posiadającego sklep internetowy z branży odzieżowej. Słowo kluczowe w ciągu 3 msc zostało wypozycjonowane w TOP 3 wyników Google.pl.
Metody pozycjonowania strony:

  • optymalizacja strony internetowej pod wskazaną frazę,
  • budowa oraz postawienie 10 tematycznych stron zapleczowych z 4-5 podstronami,
  • umieszczenie 5 linków we własnym zapleczu branżowym,
  • katalogowanie stron pakiet Page Rank 50,
  • ok 20 wpisów na forach z linkami "dofollow" oraz "nofollow" w tym 6 z anchor textem,
  • utworzenie 6 profili społecznościowych z contentem wg jak prowadzić facebooka ?

 

2. Pozycjonowanie Adwords

pozycjonowanie adwords Tychy

Wykres przedstawia optymalizacja istniejącej już reklamy Adwords u klienta z branży motoryzacyjnej. Pozycjonowanie stron w tym przypadku ograniczyło się do:

  • zawężenia wyszukiwania względem lokalizacji istniejącego sklepu stacjonarnego (Tychy),
  • zawężenie słowa kluczowego do uzyskania najwyższego ROI,
  • zminimalizowanie stawki za kliknięcie.
  • Efekt: Uzyskanie dodatkowych 20 kliknięć/dzień, tj. 620 kliknięć/msc, tj. oszczędność ponad 900zł/msc
    + zwiększona konwersja sprzedażowa z przeprowadzonej kampanii linków sponsorowanych Adwords.

 

3. Katalogowanie stron

pozycjonowanie stron katalogowanie

Przykład 1. Wykres przedstawia  wzrost pozycji dla zapytania "prawnik Tychy". Wejście do TOP 10 zostało osiągnięte za pomocą katalogowania stron. Klient wykupił 2 pakiety katalogowania (Trust Rank 50 i Ogłoszenia 50) płacąc za nie jednorazowo, ponieważ nie chciał pozycjonować się w rozliczeniu "za efekty" pomimo tego, że jest to najbardziej korzystny system rozliczania z klientem. Pozycjoneria jako nieliczna rozlicza się za pozycje 1-6 natomiast pozycje od 7-10 są dla klienta bezpłatne w rozliczaniu progowym dla pozycji 1-10. Cennik

pozycjonowanie stron katalogowanie wykres 2

Przykład 2. Powyższy wykres przedstawia zajmowane pozycje dla strony hotelowej wypozycjonowanej na koniec wyników TOP 10. Uzyskany rezultat został osiągnięty dla frazy lokalnej za pomocą metody katalogowania stron internetowych. Fraza posiada średni poziom konkurencyjności. Metoda pozwoliła stronie hotelowej pokazać się na pierwszej stronie wynikó wyszukiwań w TOP 10. Warto dodać, że usługa katalogowanie strony została przeprowadzona dla świeżo zakupionej domeny, dlatego najprawdopodobniej w ciągu kolejnych 2-3 msc zajmie wyższe pozycje bez potrzeby innych metod pozycjonowania stron.

 

Gdzie są pozycje naturalne, a gdzie linki sponsorowane?

linki sponsorowane Adwords

Zdjęcie jest zrzutem ekranu serpów wyszukiwarki Google.pl. Czerwoną ramką oznaczono wyniki sponsorowane, zwane jako reklama Adwords. Są to 3 pierwsze wyniki znajdujące się na wyróżnionym tle oraz 8 wyników zamieszonych z prawej strony. Kolor tła dla pierwszych 3 wyników wskazuje każdemu użytkownikowi, że jest to reklama sponsorowana. Często takie wyniki są omijane albo "wyklikiwane" przez konkurencję. Takie wyniki można też zabokować za pomocą wtyczki Adblock w przypadku kiedy użytkownik nie życzy sobie wyświetlania jakichkolwiek reklam. Adblock jest to także najczęściej pobierany dodatek do przeglądarki Mozilla. Największym plusem reklamy sponsorowanej Adwords w odróżnieniu od innych metod pozycjonowania to natychmiastowe uzyskanie pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby wyniki były najwyżej należy ustawić stawki za kliknięcie wyższe od deklarowanych przez konkurencję.